Når du først har skapt en hjemmeside som ser bra ut og virker tiltrekkende, er det på tide å markedsføre den. Det finnes utallige måter å markedsføre en hjemmeside, med utallige prisklasser og ulike typer besøkende.Du kan faktisk klare deg helt uten utgifter – les deg opp på Search Engine Optimisation (SEO), så vil du raskt forstå opplegget. SEO handler om å skrive tekster med fokus på rett utvalgte ord. Hvem vil du tiltrekke deg? Folk som søker etter reiser? Datateknikere på jakt etter tilbud? Mennesker som interesserer seg for historie? Botanister? Når du har klekket ut hvilket marked du vil penetrere, bør du sette deg ned og skrive ned søkeord du vil satse på. Hva søker en datatekniker etter? Hvilke ord skriver en botanist i søkemotoren? Skriv ned et dusin eller to med søkeord du vil jobbe mot, og sørg for å ha disse setningene på hjemmesiden din. Da vil du dukke høyere opp blant resultatene på søkemotorene, og tiltrekke deg nøyaktig de menneskene du trenger. Selvfølgelig kan du investere noen tusenlapper i markedsføring også, men dette er kun lønnsomt om du allerede har en hjemmeside som bringer inn penger. Google AdWords er den enkleste måten å vise seg frem på nettet – der velger du rett og slett et budsjett, altså en sum du er villig til å bruke. Google vil deretter sende deg kunder mot en liten betaling.